دانستنی های کالای استوک الکترونیکی

بایدها و نبایدهای خرید کالای استوک در دنیای الکترونیک و کامپیوتر

دانستنی های کالای استوک الکترونیکی

بایدها و نبایدهای خرید کالای استوک در دنیای الکترونیک و کامپیوتر

بازار خرید لپ تاپ استوک، ماینتور و سیستم های آل این وان در دنیا پر رونق است و کاربران زیادی از این کالاها استقبال می کنند و ترجیح میدهند با هزینه کمتر سیستم های پر قدرت تری تهیه کنند، لپ تاپ های HP، DELL, fujitsu, lenovo thinkpad, asus از برندهای پر طرفدار در بازار ایران هستند در این وبلاگ سعی می شود به بررسی خرید این کالاها و مزایا و معایب خرید استوک بپردازیم

  • ۰
  • ۰

لپ تاپ ها بسیار آسیب پذیر تر و ظریف تر نسبت به کامپیوتر های دسکتاپ و یا همان رومیزی هستند. به قول معروف لپ تاپ ها دنگ فنگ بیشتری نسبت به کامپیوتر های معمولی دارند! شاید چندین ماه از یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید و شاهد هیچ مشکلی در آن نباشید، اما یک لپ تاپ هر لحظه ممکن است یک خطا دهد و یا از کار بیافتد. این را شاید بتوان تقصیر باریک بودن لپ تاپ ها و فشرده و در هم بودن قطعات آن ها انداخت. به هر حال، در این مقاله میخواهیم به راه حل 11 مورد از رایج ترین مشکلات و ایرادات لپ تاپ ها بپردازیم.

1. داغ شدن

از آنجایی که محفظه های حوای کم و کوچکی در لپ تاپ ها وجود دارند و قطعات نیز بسیار به هم چسبیده و در هم میباشند، لپ تاپ ها زیاد داغ میشوند. داغ شدن یکی از شایع ترین مشکلات لپ تاپ ها است و در بسیاری از مواقع به دلیل کثیف بودن محفظه های تهویه هوا رخ میدهد. بالاخره محفظه های هر دستگاهی پس از چند ماه کار کردن پر از گرد و خاک و الودگی میشود و در نتیجه هوا به خوبی در آنها جریان نمیابد.

بهتر است با یک سشوار (البته باد سرد) تمامی محفظه های لپ تاپ را تمیز کنید. با این کار گرد و خاک تا حد زیادی از بین میروند و محفظه ها آزاد تر میشوند.


همچنین از دیگر دلایل داغ شدن لپ تاپ ها بایوس (Bios) آنها است. بعضی از لپ تاپ ها به دلیل اینکه نسخه بایوس نصب شده بر روی مادربرد (MotherBoard) شان قدیمی است و دارای نقص میباشد، داغ میشوند. بنابراین امکان دارد که با آپدیت بایوس مشکل شما حل شود. (فروشگاه اینترنتی لپ تاپ استوک)


2. کند شدن هارد دیسک

هارد دیسک ها به مرور زمان کند میشوند. آن هم به این دلیل است که هم اطلاعات بیهوده زیادی اعم از فایل های کش (Cache)، فایل های موقت (Temporary) و... در آنها ساخته میشوند و همچنین فایل هایی که در هارد وجود دارند به هم ریخته میشوند. به به هم ریختگی فایل ها در هارد دیسک ها به اصطلاح “Fragmenation” میگویند. همانطور که میدانید هارد دیسک ها دارای یک دیسک سخت در داخل خود میباشند و زمانی که فایل های هارد "فرگمنت" شده باشند، یعنی هر کدام از آنها در یک بخش از دیسک نوشته شده اند. در این مواقع باید هارد را "دیفرگ" (Defeag) کنید تا فایل ها به یک بخش از دیسک بروند تا هارد سریع به انها دسترسی پیدا کنید. یعنی در کل فایل ها مرتب شوند.

به منظور دیفرگ کردن هارد دیسک میتوانید از برنامه “Optimize Drives” ویندوز استفاده کنید. بدین منظور عبارت “Disk Defragment” را در منوی استارت جستجو کنید و سپس اولین نتیجه که ظاهر میشود را باز کنید. در این بخش بر روی درایو “:C” کلیک کنید تا هایلایت شود و سپس گزینه ی “Analyze” را کلیک کنید تا چک شود که آیا فایل های هارد به هم ریخته اند و یا خیر. پس از اتمام چک کردن یک درصد در مقابل هارد شما نمایش داده میشود که آن درصد به هم ریختگی است. هم اکنون با کلیک بر روی هارد و سپس انتخاب گزینه ی “Defragment” هارد دیفرگ خواهد شد. البته این کار شاید تا ساعت ها نیز طول بکشد.


3. افت در طول عمر باتری

کاربران زیادی پس از چند ماه که با لپ تاپ خود کار میکنند، به یکباره متوجه میشوند که دیگر باتری لپ تاپ آن ها همانند روز اول نیست و تنها چند دقیقه پس از جدا کردن از شارژر لپ تاپ خاموش میشود. این به آن دلیل است که اکثر باتری هایی که در لپ تاپ ها استفاده میشوند از جنس "لیتیوم-یون" هستند و اینتگونه باتری ها یک چرخه عمر دارند. (سری تینک پد لنوو استوک)

متاسفانه در این مواقع باید به فکر خرید یک باتری جدید باشید. حین خرید باتری به این موضوع دقت داشته باشید که باتری دارای ضمانت باشد. 

ادامه دارد...



  • ۹۷/۰۲/۱۰
  • خانم احسانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی