دانستنی های کالای استوک الکترونیکی

بایدها و نبایدهای خرید کالای استوک در دنیای الکترونیک و کامپیوتر

دانستنی های کالای استوک الکترونیکی

بایدها و نبایدهای خرید کالای استوک در دنیای الکترونیک و کامپیوتر

بازار خرید لپ تاپ استوک، ماینتور و سیستم های آل این وان در دنیا پر رونق است و کاربران زیادی از این کالاها استقبال می کنند و ترجیح میدهند با هزینه کمتر سیستم های پر قدرت تری تهیه کنند، لپ تاپ های HP، DELL, fujitsu, lenovo thinkpad, asus از برندهای پر طرفدار در بازار ایران هستند در این وبلاگ سعی می شود به بررسی خرید این کالاها و مزایا و معایب خرید استوک بپردازیم

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مزایای مجازی سازی

 

     •         استفاده در سرورهای آزمایشی و سرورهای مرحله گذر


یکی دیگر از کاربردهای معمول برای مجازی سازی، استفاده از آن برای سرورهای آزمایشی است. همچنین می توانید از مجازی سازی برای سرورهای مرحله گذر استفاده کنید که معمولاً برای بررسی تغییرات در برنامه ها و آزمایش سیستم ها قبل از اعمال آن ها در محیط واقعی، استفاده می شوند. به دلیل ناشناخته بودن منافع ناشی از مجازی سازی، بسیاری از سازمان هایی که از SQL Server استفاده می کنند، به سختی حاضر می شوند تا سرورهای پایگاه داده را در محیط مجازی استفاده کنند.

 

•         پیشرفت تکنیک های مجازی سازی


در گذشته نکته منفی در استفاده از مجازی سازی کاهش کارایی سیستم بوده است. نگرانی بسیاری از سازمان ها این مسئله بود که اجرای پایگاه داده SQL Server روی ماشین مجازی ممکن است کارایی را تا جایی کاهش دهد که نیازهای کاربران آن ها برآورده نشود. اما این امر زمانی تحقق پیدا می کرد که مجازی سازی در آغاز راه بود. محصولات نسل دوم مجازی سازی که بر اساس فناوری Hypervisor ارائه می شوند نظیر Microsoft Hyper-V و VM Ware ESXI Server به صورت موفقیت آمیز در بسیاری از سایت های عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته و محیط مجازی روی آن ها پیاده سازی شده است. (پشتیبانی از شبکه های مجازی)

 

•         استفاده کامل از پتانسیل سخت افزار، افزایش انعطاف پذیری و احیای سریع سرور


یکپارچه سازی سرورها، شرکت ها را قادر می سازد تا از مزیت های این پتانسیل بدون استفاده، بهره برداری کنند. همچنین این فرآیند، مدیریت سیستم ها را از طریق کم کردن تعداد سرورهایی که باید مدیریت شوند، بهبود می بخشد. از آنجا که مجازی سازی سیستم عامل سرور را به صورت انتزاعی و مستقل از سخت افزار لایه زیرین فراهم می کند، در نتیجه انعطاف پذیری سیستم در فرآیندهای تهیه Backup یا احیای سیستم افزایش می یابد. به عنوان مثال، در صورت بروز مشکلات سخت افزاری برای سرور SQL Server، به این معنا است که شما به یک سیستم ثانویه برای تهیه نسخه پشتیبان نیاز دارید. بعضی از سازمان ها از فرآیند کلاسترینگ برای مقابله با مشکلات احتمالی در سطح سخت افزار استفاده می کنند، اما رفع خطا به این روش تنها برای مهم ترین سرورهای سازمان امکان پذیر است. در مورد بیشتر سرورها، رفع خطای سخت افزاری به معنای جایگزین کردن آن سرور است، به این ترتیب که از سیستم اصلی یک Image تهیه کرده و آخرین نسخه پشتیبان تهیه شده روی سرور جایگزین باز گردانیده می شود و می دانیم که این کار در خوشبینانه ترین حالت به چندین ساعت زمان نیاز دارد. (نگهداری و پشتیبانی شبکه )


 فناوری های مجازی سازی می توانند با استفاده از کپی ماشین مجازی و انتقال سریع آن روی یک سرور دیگر، فرآیند احیای سرور را چندین برابر سریع تر کنند، فرآیندی که به جای چند ساعت، در عرض چند ثانیه انجام می شود. علاوه براین، چنین انتقال سریع و زنده ای (که در Windows Server 2008 R2 قابل انجام است) ، کسب وکارها را قادر می سازد تا سناریوی زمان غیرفعال بودن سرویس های خود را از قبل مشخص کرده و کارها را به صورت برنامه ریزی شده انجام دهند، به نحوی که فرآیند ارائه خدمات به کاربر نهایی بدون وقفه یا با کمترین وقفه صورت پذیرد.



•         تصورات اشتباه

به علاوه بسیاری از متخصصان به اشتباه تصور می کنند که مایکروسافت از سرورهای SQL Server که در محیط مجازی اجرا شده باشد، پشتیبانی نمی کند. این مسئله در زمان استفاده از SQL Server 2005 و ابزارهای مجازی نسل قبل نظیر Virtual Server 2005 درست بوده، اما همه چیز با ارائه پلتفرم مجازی سازی Hyper-V و SQL Server 2008 به نفع تکنیکهای جدید مجازی سازی تغییرکرده است. (نگهداری و پشتیبانی شبکه)

 
مایکروسافت از پایگاه داده SQL Server که روی Hyper-V، ESX Server یا بقیه پلتفرم های مجازی سازی دارای تأییدنامه SVVP (Microsoft Server Virtualization Validation Program) اجراشود، پشتیبانی می کند.Your Adsense Code

 

•         بهینه سازی سرعت I/O در ماشین های مجازی

مهم ترین نگرانی در اجرای سرور پایگاه داده روی ماشین های مجازی، به کارایی این گونه ماشین ها مربوط است. نقطه ضعف و عامل اصلی کاهش کارایی در بیشتر سرورهای پایگاه داده، به سرعت I/O مربوط می شود، نه سرعت پردازش. این مسئله به ویژه زمانی که SQL Server روی ماشین مجازی اجرا شود، به خوبی مشهود است. رعایت چند نکته برای بهبود کارایی I/O یکی از مهم ترین فاکتورها برای تنظیم بهینه SQL Server در ماشین های مجازی است. یکی از نکات کلیدی، انتخاب نوع مناسب هارد دیسک مجازی یاVirtual Hard Disk (VHD )  در نصب نرم افزارهای کاربردی مختلف می باشد

ادامه دارد...
  • خانم احسانی
  • ۰
  • ۰

4. کمبود حافظه رم

اگر زمانی که تعداد زیادی نرم افزار را به صورت همزمان در سیستم باز می کنید و سپس سیستم هنگ می کند، به این دلیل است که لپ تاپ شما از کمبود رم (RAM) رنج می برد. در این مواقع دو راه بیشتر ندارید: یا اینکه یک رم دیگر نیز برای لپ تاپ خود خریداری و در آن نصب کنید و راه دوم هم این است که میزان فایل “Page File” سیستم را افزایش دهید. (لپ تاپ استوک خرید آن لاین)

در حقیقت “Page File” فایلی است که در هارد دیسک سیستم ایجاد می شود و در مواقعی که رم پر میشود، بعضی از نرم افزار ها به این فایل فرستاده می شوند تا از کند شدن و هنگ سیستم جلوگیری شود. به منظور افزایش حجم فایل Page File به کنترل پنل بروید، وارد بخش “System & Security" شوید و بر روی گزینه  “System” کلیک کنید.

در این بخش بر روی گزینه ی “Advanced System Settings” شوید تا یک پنجره باز شود. در این پنجره بر روی گزینه “Settings” در بخش “Performance” شوید و سپس بر روی تب Advanced کلیک کنید. در این تب بر روی "...Change" کلیک کنید و نهایتا میزان حافظه Page File را افزایش دهید.

5. خراب شدن هارد دیسک

هارد دیسک ها در مقابل ضربه و تکان شدید بسیار آسیب پذیر هستند. اگر هارد دیسک شما صدای تق تق و یا وز وز میدهد و بسیار کند کار میکند، ممکن است به آن معنا باشد که زمان آن رسیده که تعویضش کنید. البته قبل از انجام این کار می توانید هارد را امتحان کنید و ببینید که واقعا خراب است و یا خیر.

بدین منظور عبارت CMD را در منوی استارت جستجو کنید و اولین نتیجه که ظاهر می شود را باز کنید. در خط فرمان CMD دستور زیر را وارد کنید:

Chkdsk C:

با این دستور، ویندوز هارد را چک میکند و در صورت یافت ایرادات، به شما اطلاع میدهد. اگر ایراداتی یافت شدند، با دستور زیر شاید مشکل برطرف شود:

Chkdsk C: /f /r

6. خرابی کیبورد

اگر کلید های کیبورد شما سفت شده اند، گاهی اوقات درست کار نمیکنند و یا حروف بر روی آن محو شده اند، باید کیبورد را تعویض کنید. پس از تعویض کیبورد حتما یک کاور (Cover) برای کیبورد خود خریداری کنید تا نه تنها در مقابل خط و خش، بلکه در برابر نفوذ مایعات نیز از کیبورد محافظت کند و عمر آن را افزایش دهد. (خرید آن لاین لپ تاپ استوک)

7. عدم اتصال به Wi-Fi

قبل از انجام هر کار دیگری، مطمئن باشید که وای فای لپ تاپ شما روشن باشد. بعضی از لپ تاپ ها کلیدی بر روی کیبورد به منظور روشن کردن وای فای دارند. مطمئن باشید که این کلید در حالت روشن قرار دارد و همچنین وای فای از داخل ویندوز نیز روشن باشد. اگر پس از انجام این کار ها وای فای هنوز روشن نمی شود، درایور کارت شبکه لپ تاپ خود را آپدیت کنید. با این کار به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد. 

8. خاموش شدن و یا گیر کردن پیکسل های صفحه نمایش

این مشکل نه تنها در صفحه نمایش لپ تاپ ها، بلکه در صفحه نمایش هر دستگاهی پیش می آید. به پیکسل هایی که کلا خاموش شده و سیاه شده اند، به اصطلاح "پیکسل مرده" و یا همان “Dead Pixel” میگویند و به پیکسلی که در یک رنگ گیر کرده و دیگر رنگ آن تغییر پیدا نمیکند، "پیکسل گیر کرده" و یا همان “Stuck Pixel” می گویند.

تنها دو راه برای از بین بردن پیکسل های مرده و یا آسیب دیده وجود دارند که اولین روش نرم افزاری و دوم روش دستی است. در روش نرم افزاری میتوانید از نرم افزار هایی که به منظور از بین بردن پیکسل های مرده طراحی شده اند استفاده کنید. از بین این نرم افزار ها میتوانی به "Dead Pixel Buddy" اشاره کرد. در روش دستی با یک دستمال نرم انگشت خود را بر دور و روی پیکسل بکشید. (نوت بوک کارکرده اروپایی)

9. بوت نشدن سیستم

بوت نشدن سیستم می تواند دلایل زیادی داشته باشد. البته این مورد دو حالت دارد و حالت اول این است که لپ تاپ به هیچ وجه روشن نمی شود و حالت دوم این است که روشن می شود اما سیستم عامل ویندوز بالا نمی آید. اگر حالت اول باشد، یعنی یا شارژ لپ تاپ تمام شده و یا یک اشکال سخت افزاری دارد. آن را یک بار به شارژر متصل کنید و مجددا امتحان کنید.

اما اگر حالت دوم باشد، یعنی روشن شود اما ویندوز بوت نشود، به احتمال زیاد مشکل یا از هارد دیسک و یا از سیستم عامل ویندوز است. یعنی فایل های سیستمی ویندوز آسیب دیده اند. 

10. ویروسی شدن لپ تاپ

از علائم ویروسی شدن ویندوز می توان به کند شدن سیستم، نمایش تبلیغات در محیط ویندوز و هنگ کردن بیهوده اشاره کرد. در این مواقع می توانید از یک آنتی ویروس قدرتمند به منظور اسکن و یافت ویروس ها در سیستم استفاده کنید. 

11. مشکل در پخش ویدیو ها

اگر حین مشاهده فیلم در لپ تاپ تان ویدیو به صورت مدام گیر میکند و یا در کل به خوبی نمایش داده نمی شود، مشکل از درایور کارت گرافیک شماست. در این مواقع باید درایور کارت گرافیک خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. با این کار مشکل شما حل خواهد شد.


  • خانم احسانی
  • ۰
  • ۰

در دنیای کامپیوتر، مجازی سازی به ایجاد یک نسخه مجازی (به جای واقعی) از هرچیز مانند پلتفرم های سخت افزاری، سیستم های عامل، وسایل ذخیره سازی، و منابع شبکه اطلاق می گردد. 

درحالیکه هم از دید کاربر و هم از دید مدیر سخت افزاری سیستم، یک کامپیوتر فیزیکی بطور واضح یک ماشین کامل و واقعی است، یک ماشین مجازی از دید کاربر یک ماشین کامل اما از دید مدیر سخت افزاری سیستم تنها یک مجموعه از فایل ها و برنامه های درحال اجر بر روی یک ماشین فیزیکی است. (پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری)

انواع مجازی سازی عبارت اند از : مجازی سازی سخت افزاری، مجازی سازی میزکار، مجازی سازی نرم افزار، مجازی سازی حافظه، مجازی سازی ذخیره سازی، مجازی سازی داده، مجازی سازی شبکه.

چرا مجازی سازی می کنیم؟

امروزه گسترش شبکه ها و محاسبات رایانه ای و نیاز به استفاده از آن جزء لاینفک یک فعالیت، اعم از تجاری و غیر تجاری به شمار می آید، به این معنی که شرکت ها و موسسات گوناگون نه تنها ناگزیر به استفاده از این تکنولوژی جهت تسریع فرآیند دستیابی به اهداف تعیین شده سازمانی خود می باشند، بلکه می بایست شرایطی را فراهم نمایند تا بتوانند بیشترین تطبیق را با تغییرات محیط رقابتی داشته باشند. از سوی دیگر استفاده از این تکنولوژی ها وابستگی و مشکلات خاص خود را به همراه دارد. امروزه یکی از چالش های سازمان های بزرگ، خرابی شبکه و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری است که منجر به فلج شدن کلیه فعالیت های سازمان می گردد. هر چند ممکن است این مشکلات برای زمان محدود رخ دهند، نتایج آن برای سازمان زیان آور و پر هزینه خواهد بود. برخی از این چالش ها عبارتند از:

آلودگی شبکه بدلیل استفاده کاربران از فایل های ویروسی

پهنای باند محدود در سازمان و هزینه های افزایش آن

سرقت اطلاعات سازمان

عدم تجمیع داده ها و فایلهای سازمان

مشکلات تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات بدلیل عدم تمرکز داده ها

هزینه های بروز رسانی مکرر نرم افزاری/ سخت افزاری

خرابی سخت افزاری کلاینت ها

خرابی نرم افزاری کلاینت ها

هزینه های بالای نیروی انسانی مدیریت شبکه

چالش های کنترل برنامه های مورد استفاده کاربران و.... 

چالش های فوق سبب ایجاد نیاز برای خلق تکنولوژی نوین مجازی سازی گردید.


 اهمیت مجازی سازی:

 چه راهکاری را می توان به منظور حداقل سازی هزینه ها به کار برد؟ چه راهکاری را میتوان به منظور سرمایه گذاری مفید در دوران رکود اقتصادی جهان به کار گرفت؟ چگونه می توان با سرمایه گذاری درست، ریسک بحران شدید اقتصادی را که کشورمان را تهدید می کند، کاهش داد؟

مجازی سازی می تواند راهکاری بسیار مناسب باشد. فکر کنید به جای آنکه 10 سرور فیزیکی داشته باشید که 10 سیستم عامل مختلف بر روی آن ها نصب باشد و هر کدام سرویس خاصی را به کاربران دهند، تنها دو سرور فیزیکی داشته باشید و در عین حال 10 سیستم عامل که بر روی این دو سرور به صورت همزمان به کاربران سرویس دهی نمایند. (پشتیبانی از شبکه های مجازی)

جالبتر از آن، اگر بدانیم راهکار دوم کارایی شبکه ما را نیز افزایش دهد و زمان از کار افتادگی سرویس ها را چه به صورت سخت افزاری و چه نرم افزاری به میزانی کاهش دهد که کاربر نهایی هرگز متوجه این اختلال نشود، می توانیم با اطمینان خاطر به سمت پیاده سازی این راهکار حرکت نماییم.

مجازی سازی یاشبیه سازی:

 شاید شنیدن کلمه مجازی سازی، یاد اتاقک های آموزش خلبانی یا بازی های آموزش رانندگی لوکوموتیو را در ذهن شما تداعی کند، محیطی شبیه واقعیت-کم و بیش. ولی آیا شما واقعا با نرم افزار شبیه ساز خود پرواز خواهید کرد؟ آیا مسئولیت مسافرین آن بر عهده شماست؟  قطعا خیر، این انتهای توانایی برای شبیه ساز رانندگی یا خلبانی برای شما بود. مهیا شدن محیطی برای آزمایش و سعی و خطا و گاهی هم برای سردرگمی.

 ولی امروز با شنیدن کلمه مجازی سازی بهتر است به پرواز واقعی فکر کنید. آری امروزه در دنیای فناوری اطلاعات، VMware و شرکت های مشابه با ارائه محصولات خود، امکان داشتن محیط هایی واقعی و با امکانات جانبی بیشتر، این امکان را به شما می دهد که در بستر های دلخواه و مورد نظر خودتان، سرویس های مورد نظر را دریافت کنید.

اختلاف مجازی سازی و شبیه سازی تا حدی روشن شد، شبیه سازی با ارائه قسمتی از سرویس های یک نرم افزار سعی بر ارائه محیطی تا حدی شبیه به پلتفرم اصلی برای ارائه سناریو های آزمایش، خطا و یا آموزش را دارد ولی مجازی سازی به صورت کامل یک نمونه از یک نرم افزار را در یک پلتفرم کاملا عملیاتی ارائه می کند.

ادامه دارد...

منبع: مقالات شبکه و مجازی سازی



  • خانم احسانی