دانستنی های کالای استوک الکترونیکی

بایدها و نبایدهای خرید کالای استوک در دنیای الکترونیک و کامپیوتر

دانستنی های کالای استوک الکترونیکی

بایدها و نبایدهای خرید کالای استوک در دنیای الکترونیک و کامپیوتر

بازار خرید لپ تاپ استوک، ماینتور و سیستم های آل این وان در دنیا پر رونق است و کاربران زیادی از این کالاها استقبال می کنند و ترجیح میدهند با هزینه کمتر سیستم های پر قدرت تری تهیه کنند، لپ تاپ های HP، DELL, fujitsu, lenovo thinkpad, asus از برندهای پر طرفدار در بازار ایران هستند در این وبلاگ سعی می شود به بررسی خرید این کالاها و مزایا و معایب خرید استوک بپردازیم

  • ۰
  • ۰

انواع روش های مجازی سازی:

حداقل 6روش برای مجازی سازی وجود دارد:

1.مجازی سازی سرور: تجمیع تعدادزیادی سرورفیزیکی درتعدادمحدودی سرور فیزیکی (یا فیزیکی در مجازی) نرم افزارمجازی سرورما بین سرور فیزیکی وسیستم عامل قرارمیگرد واجازه می دهد چندین ماشین مجازی را بر روی سرور فیزیکی مشابه اجرا کنیم. (پشتیبانی شبکه مجازی)

2.مجازی سازی دسکتاپ: جهت انتقال دسکتاپ کاربران نهایی ازکامپیوترشخصی به فضای ابری استفاده می شود .به کلامی دیگر،دسکتاپ کاربران نهایی،مجازی می شوند و آنها می توانند بوسیله مثلا تین کلانیت ها به دسکتاپشان دسترسی پیدا کنند.دراین حالت سیستم عامل مورد استفاده از سخت افزار مستقل می شود.واز این پس شما می توانید بر روی سیستمی که تا بحال قادربه نصب windows7 نبودیداین سیستم عامل را نصب نمایید.

3.مجازی سازی نرم افزار: این روش جهت بسته بندی نرم افزار به کارمی رود.به واسطه این روش می توانیدنرم افزار مورد نظر را درهرجایی که می خواهید استفاده کنید.نکته کلیدی دراین روش تجمع کلیه ی فایل های نرم افزاردر یک فایل کلیدی می باشد.دراین روش فایل مورد نظرازسخت افزار مستقل است .

4.مجازی سازی storage: این روش جهن مجازی سازی   SAN storage بکار می رود.

5.مجازی سازی I/O: این روش جهت کاهش کابل هایI/O مورد استفاده قرار می گیرد.

6.مجازی سازی شبکه: جهت ایجاد شبکه های مجازی داخل سروربه کار می رودتا موجب بهک پیوستن ماشین های مجازی بهم وشکل گیری Virtual security zoneشوند.

راهکارهای مجازی سازی:

مجازی سازی را می توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد، این دو بخش دو راهکار مختلف هستند که هر سازمان می تواند با توجه به نیاز و شرایط خود یکی از این دو راه را برگزیند.

روش اول: چندین سیستم عامل برروی یک سرور

 این روش برای تمامی سازمان ها چه کوچک و چه بزرگ لازم است. مجازی سازی به شما اجازه می دهد تا چندین سیستم عامل را بر روی بستر سخت افزاری یک سرور داشته باشید. مثلاً فرض کنید شما در شبکه خود 3 سرور مختلف دارید.

یک سرور MS Windows Server 2008به منظور میزبانی سرویس Active Directory

یک سرور Linux Fedoraبه منظور میزبانی پورتال سازمانی

یک سرور MS Windows Server 2003به منظور میزبانی سرویس ISA

حال فرض کنید شما مجازی سازی را بر روی سرورهای خود پیاده سازی می نمایید. حالا یک سرور خواهید داشت که سه سیستم عامل ذکر شده روی آن قرار دارند و به صورت همزمان، هر سه مشغول ارائه سرویس خود در شبکه هستند. این گونه، هزینه های شما تا نزدیک به یک سوم کاهش پیدا می کند زیرا هزینه های بسیاری همچون برق مصرفی و تولید سرمایش به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. (پشتیبانی شبکه های مجازی لینوکسی)

روش دوم: یک سیستم عامل بر روی چندین سرور

این روش بیشتر برای سازمان های بزرگ، آزمایشگاه ها و نیز سازمان هایی که نیازمند توان پردازشی بالایی هستند مفید است. این روش به شما اجازه می دهد تا از بستر سخت افزاری چندین سرور استفاده نموده و یک سیستم عامل را پشتیبانی نمایید. استفاده از چندین سرور فیزیکی مقدار منابع بسیار بیشتری را در اختیار سیستم عامل ما قرار می دهد. به طور مثال سیستم عامل ما قادر خواهد بود از چندین CPUبه منظور انجام اعمال پردازشی خود استفاده نماید که قدرت بسیار بیشتری را در اختیار او قرار می دهد.

ادامه دارد...


  • ۹۷/۰۴/۰۲
  • خانم احسانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی