دانستنی های کالای استوک الکترونیکی

بایدها و نبایدهای خرید کالای استوک در دنیای الکترونیک و کامپیوتر

دانستنی های کالای استوک الکترونیکی

بایدها و نبایدهای خرید کالای استوک در دنیای الکترونیک و کامپیوتر

بازار خرید لپ تاپ استوک، ماینتور و سیستم های آل این وان در دنیا پر رونق است و کاربران زیادی از این کالاها استقبال می کنند و ترجیح میدهند با هزینه کمتر سیستم های پر قدرت تری تهیه کنند، لپ تاپ های HP، DELL, fujitsu, lenovo thinkpad, asus از برندهای پر طرفدار در بازار ایران هستند در این وبلاگ سعی می شود به بررسی خرید این کالاها و مزایا و معایب خرید استوک بپردازیم

  • ۰
  • ۰

در حال حاضر لپ تاپ به عنوان یک وسیله محبوب در هر خانه ای یافت می شود. اگرچه دستگاه هایی مانند تبلت ها و اولترابوک ها جای لپ تاپ را در بسیاری از امور روزمره گرفته اند اما هنوز حضور لپ تاپ ها در بازار با قدرت بسیار زیاد احساس می شود. هم چنین زمانی کوچکترین اندیشه ای در مورد فناوری پردازش سیار (mobile computing) یک فکر عجیب و غریب محسوب می شد. (لپ تاپ استوک)

همانند بسیاری از دستگاه های دیگر در تاریخ فناوری، بحث پیرامون این که چه دستگاهی را باید به عنوان اولین لپ تاپ دنیا بنامیم، وجود دارد. اول از همه باید به این موضوع اشاره کرد که اولین دستگاه هایی که به صورت سیار کار پردازش را انجام می دادند مطمئنا به هیچ وجه شبیه لپ تاپ هایی که اکنون ما مشاهده می کنیم، نبودند. نام مخترع بزرگ لپ تاپ آدام اوسبرن (Adam Osborne) بود. او در سال 1981 میلادی اولین لپ‌تاپ را اختراع کرد. ولی پیش از آن نیز ایده هایی مشابه وجود داشتند، دستگاه هایی که راه را برای شکل گیری لپ تاپ های مدرن امروزی صاف کردند.

برای شروع بیاید با ایده Dynabook معروف، ساخته Alan Kay که در سال ۱۹۷۲ رونمایی شد، آشنا شویم. یک کامپیوتر شخصی برای بچه های نسل های مختلف. این کامپیوتر اساسا به عنوان یک لپ تاپ آموزشی طراحی شد و پس از چند سال Dynabook  الهام بخش بسیاری از لپ تاپ های دیگر در این صنعت شد.

Xerox NoteTaker مسلما به عنوان اولین کامپیوتر قابل حمل بود که البته در زمان ساخت فاز نمونه اولیه را طی نکرد. با این وجود این دستگاه در میان سایر کامپیوترهای دیگری که در حال رونمایی بودند پیشرو بود.( لپ تاپ استوک)

اولین کامپیوتر شخصی که به تولید انبوه رسید محصولی نبود جز Osborne 1 که در سال ۱۹۸۱ رونمایی شد. اگر چه این دستگاه باتری داخلی نداشت اما کاربران می توانستند یک باتری که به مدت ۱ ساعت در خود شارژ ذخیره می کرد،خریداری کنند و به صورت یک قطعه خارجی به آن وصل نمایند. این کامپیوتر ظاهری چمدان مانند داشت که باعث می شد تا کاربران بتوانند راحت تر آن را با خود به جای مختلف حمل کنند. اگر چه این دستگاه ظاهری عجیب داشت اما اکثر قریب به اتفاق افراد بر این معتقدند که Osborne 1 به عنوان اولین لپ تاپ به شمار می رفت.

Osborne 1 نمایشگری کوچک داشت که بر روی آن سوار شده بود. صفحه نمایش 5 اینچی و درایوهای دوگانه 5/25 اینچی به شدت در دنیای تکنولوژی به سایر محصولات فخر فروشی می‌کرد و دستگاه پیشرفته‌ای در نوع خود محسوب می‌شد. در حقیقت بسیاری این محصول را لپ‌تاپ نمی‌نامند بلکه به آن چمدان می‌گویند، زیرا وزنOsborne 1، ده کیلوگرم بود.


کامپیوترهای شخصی چمدانی شکل و جانشین آن ها

موفقیت Osborne 1 انقلاب بزرگی در بازار به راه انداخت و باعث ایجاد انگیزه در سایر شرکت ها شد که به صنعت بازی سازی بپیوندند. شاید بتوان گفت که در میان تمام این ها Compaq Portable جز موفق ترین ها بود که در سال ۱۹۸۲ معرفی شد.(لپ تاپ کارکرده)


Compaq Portable نه تنها به عنوان اولین لپ تاپی بود که سیستم عامل MS-DOS بر روی آن نصب بود، بلکه با کامپیوتر های IBM نیز سازگار بود. در حقیقت علیرغم این که کامپیوترهای IBM ارزان قیمت تر بودند اما این لپ تاپ از خود کامپیوترهای شخصی قابل حمل IBM بهتر بود.

در همین سال، محصولی به نام Grid Compass 1100 عرضه شد که طراحی آن کمی با ظاهر کامپیوترهای قبلی که شکل چمدانی داشتند تفاوت داشت و به نحوی طراحی شده بود که قابل تاشدن بود. (لپ تاپ کارکرده)

ادامه در پست بعدی


  • ۹۶/۱۱/۰۲
  • خانم احسانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی